Nasz sklep używa plików cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania w naszej polityce cookies.

REKLAMACJE I ZWROTY

PRZESYŁKA NIE ZOSTAŁA DOSTARCZONA W TERMINIE

Prosimy o kontakt w celu ustalenia, czy przesyłka została nadana w urzędzie pocztowym lub u kuriera. W przypadku nie dostarczenia przesyłki w terminie prosimy o zgłoszenie nam tego faktu, co będzie podstawą do złożenia reklamacji na Poczcie lub u kuriera. Ponowna wysyłka towaru lub zwrot przedpłaty następuje po rozpatrzeniu reklamacji przez Pocztę Polską lub innego operatora.

OTRZYMANA PRZESYŁKA WYGLĄDA NA USZKODZONĄ. CO MAM ZROBIĆ?

Wszystkie nasze przesyłki są oklejane firmową taśmą klejącą, która stanowi jednocześnie plombę opakowania. Jeżeli opakowanie przesyłki jest uszkodzone (np. zgniecione) lub naruszona została oryginalna taśma klejąca to należy sporządzić protokół szkodowy, podpisany przez dostawcę i odbiorcę przesyłki, w którym zostaną wymienione zauważone uszkodzenia przesyłki.

CZY MOGĘ ZWRÓCIĆ ZAKUPIONY TOWAR?

Tak. Towar można zwrócić bez podania przyczyny w terminie 14 dni od daty jego otrzymania. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.

Kupujący ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

    Nie można zwrócić towaru, jeżeli:
  • towar jest dostępny tylko na zamówienie, według specyfikacji określonej przez Kupującego lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb; w szczególności może to dotyczyć soczewek torycznych, progresywnych, kolorowych oraz wysokich mocy;
  • towar ma krótki termin przydatności do użycia, o czym Kupujący został poinformowany w opisie produktu;
  • towar jest dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, a po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;


Kupujący ma obowiązek zwrócić towary Sprzedającemu niezwłocznie , jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem. Koszty odesłania zwracanym towarów ponosi Kupujący.

Sprzedający dokonuje zwrotu płatności niezwłocznie od otrzymania zwrotu towaru przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Kupujący, chyba że Kupujący wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Jeżeli Kupujący wybrał sposób dostarczenia inny niż najtańszy dostępny sposób dostarczenia do Kupującego, Sprzedający zwraca tylko koszty dostarczenia równe najtańszemu sposobowi dostarczenia.

TOWAR NIE SPEŁNIA MOICH OCZEKIWAŃ

Sprzedający ma obowiązek dostarczać towary wolne od wad.

Wszelkie reklamacje dotyczące wad towaru są przez nas niezwłocznie rozpatrywane.



WZORY PISM

REKLAMACJA
__________,_______

(miejscowość, data)
Reklamujący
__________________
__________________
_-___ _____________
(imię i nazwisko oraz adres reklamującego)
__________________
(numer zamówienia)

Reklamuję jako towar niezgodny z zawarta umową ________________________,
(nazwa produktu)
nr fabryczny:_____________________, zakupiony w dn. _____ za kwotę___,__zł
(data zakupu) (zapłacona kwota)
W dniu reklamowany towar zawiera uszkodzenia
___________________________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________________________
(rodzaj uszkodzenia)
Domagam się __________________________________________________________


________________________
(czytelny podpis)

Załączniki:
1.Wadliwy towar (soczewkę włożyć do pojemnika wypełnionym płynem)
2.Zużyty blister po soczewce
3.Potwierdzenie sprzedaży


ZWROT TOWARU
__________,_______

(miejscowość, data)
Adresat:
OPTIVA Salon Optyczny s.c.
ul. Sobieskiego 64A
41-200 Sosnoiwec




Ja/My niniejszym informuję o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy:

Data zawarcia umowy ___________

Imię i nazwisko Konsumenta: _______________________

Adres Konsumenta _____________________________

Podpis Konsumenta _______________________ (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)

Data: ______________________